Мета: поповнення знань учнів про роль птахів в
природі і житті людини;
представлення про природоохоронну
діяльність;
розвивати пізнавальні інтереси
учнів;
виховувати бажання допомагати, ставитися до пернатих друзів
бережливо;
закладати основи екологічної
свідомості і культури.
Обладнання:
плакати і малюнки на відповідну тему; комп’ютерна техніка, мультимедійні
презентації.
Хід заходу
Ведучий 1. Шановне
зібрання! Ми присутні з вами на святі
зустрічі птахів.
Ведучий 2.
Задзвеніли дзвіночки,
пролилися струмочки-
це іздалеку
до нас весна
прийшла,
подарунки щедрі
для всіх принесла.
А за
нею слідом птахи
прилетіли-
їхні голоси, як
пісня дзвеніли.
Вони співають
веселу пісню,
веселу пісню
про рідний край.
Для них
Батьківщина-пташиний рай!
Пташкам радіють
усі люди,
пташкам радіє
котик Рудик.
У кожному
куточку сум пропадає
і кожна
людина у світі
знає:
Це у
нашому краї птахи
прилетіли,
усі люди
й тварини їх
радісно зустріли!
Коли вони
радісно співають-
усю природу
сонну пробуджають,
усіх людей
розвеселяють,
про весну
красну всім розповідають.
Вони розповідають,як тяжко
далеко
від рідного
краю живеться
і,
що Батьківщина-наймиліше слово зветься.
Цей день
кожного розвеселяє-
усім людям
й тваринам щастя, радості бажає.
Ведучий
1. Так, птахи – це такі створіння, які завжди надихали людину
на поезію, художнє мистецтво, високі почуття любові. Сьогодні на святі ви почуєте багато цікавої
інформації, красивих віршів і висловів про птахів. Птахи завжди були не тільки
об’єктами вивчення в біології, з давніх-давен про них співали пісні, складали
легенди, прислів’я.
Ведучий
2. Так, справді,
прислів’я це голос краю, в якому ми живемо, це момент фольклору України. От
послухайте самі.
Птах
Ø У
всякої пташки свої замашки.
Ø Видно
птаха по польоту.
Ø Кожна
птиця знайде свого Гриця.
Ø Де
багато пташок, там нема комашок.
Ø Доспівалась
пташка до зими, пришлося під стріхою
зимувати.
Ø Яка
пташка, така й пісня.
Гніздо
Ø Всяка
пташка своє гніздо знає.
Ø Кожна
пташка своє гніздо хвалить.
Ø Свого
гнізда не цурайся.
Ворона
Ø Від
ворон відстала, до пав не пристала.
Ø Вліз
між ворони, кракай, як і вони.
Ø Ворона
вороні ока не виклює.
Ø Ворона
хоч мала, а рот великий.
Ø Вороні соколом не бути.
Горобець
Ø Горобець
маленький, а серденько має.
Ø Горобців
боятися – проса не сіяти.
Журавель
Ø Унадився
журавель до бабиних конопель.
Ø Журавлі
прилетіли – весну принесли.
Ø Лови
журавля в небі.
Ластівка
Ø Де
ластівка не літає, а на весну додому прилітає.
Ø Ластівка
день починає, а соловей його кінчає.
Ø Ластівка
весну починає, осінь накликає.
Ведучий 1.
Зустрічайте юних поетів з віршами про птахів.
Дитячі віршики про птахів
Годівнички
Анатолій Камінчук
Я
ладнаю годівнички
Для
горобчика й синички,
Для
малого снігурця
Крихт
насиплю і пшонця.
Прилітайте,
друзі милі,
Не
лякайтесь заметілі!
Снігурі в саду
Олена Плавенчук
У
саду зимовому –
Білий
дим.
На
гілках ліхтарики –
Блим
та блим.
Ой,
яке ж то
Видиво
чарівне –
У
пташинок
Пір'ячко
вогняне!
Ой, не жарти
Л.Повх
Ой,
не жарти, не сміх –
Уночі
випав сніг,
Вийшов
рано в двір Гусак,
Міряв
сніг і так, і сяк,
І
поважно мовив він:
Випав
сніг аж до колін.
Качка
снігом побрела:
–
Ні тут буде до крила!
Як
поміряв Горобець
По
двору з кінця в кінець,
Пострибав
він – гоп та гоп!
Каже:
«Снігу аж по дзьоб!»
Ведучий 2.
Діти, а давайте ми з вами пограємо в гру «Загадка-відгадка».
***
Привітала
нас піснями із весною
І живе з нами під
стріхою одною. (Ластівка)
***
Маленький хлопчик у
сірій свитинці
По дворах стрибає,
крихти збирає. (Горобець)
***
Ось хатина, в ній –
Співак
Як цю пташку звати…(Шпак)
Стрекотуха білобока
Звуть усі її …(Сорока)
***
Не лікар, а дерева
лікує.
З дерева лунає звук:
***
Хто там стукає:
тук-тук? (Дятел)
***
Сам вечірньої години
Заховався в кущ
малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну. (Соловей)
***
Ноги довгі, мов
жердини,
Чванькувата ця
пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала. (Чапля)
***
Довгі ноги - довгий ніс.
Прилетів – обід
приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.(Лелека)
***
В хазяйстві я
господар,
Воджу череду пташок,
Вранці рано вас
розбуджу –
Дасте проса кушільок.(Півень)
***
Швидко скрізь цей
літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо
будує,
Тільки в нас він не
зимує. (Ластівка)
***
Уночі гуляє,
А вдень спочиває,
Має круглі очі,
Бачить
серед ночі.(Сова)
Ведучий
1. Ми вже говорили, що птахи є натхненниками не тільки в
поезії, а і в музиці і навіть в танцях, всім відомий «танок маленьких каченят»,
який танцюють і дорослі і малі, але наші учні пішли ще далі і створили чудовий
«Танок пінгвінів », тож зустрічайте…
Ведучий
1. Як чудово моя колега ведуча провела з вами гру
«Загадка-відгадка», ви показали гарні
знання з орнітології, давайте проведемо ще і вікторину.
Вікторина
1. Хто з птахів
найважчий? (Страус – 90 кг )
2. Хто з птахів найлегший? (Колібрі -1,5-2 кг )
3. Хто з птахів найшвидше літає? (Сапсан, стриж – 17 км/год.)
4. Хто з птахів найглибше пірнає? (Пінгвін – 265м)
5. Хто з птахів найбільш морозостійкий? (Качка, гуска – до 10 °С)
6. Хто з птахів неперевершений співак? (Соловей)
7. У кого з птахів найбільший розмах крил? (У південноамериканського кондора – 4,2м)
8. У кого з птахів найдовший дзьоб? (У пелікана – 51 см )
9. Чиє яйце найважче? (Страуса – 1500г)
10. Чиє яйце найлегше? (Колібрі – 2 мг)
11. Який птах є символом вірності і любові? (Лебідь)
12. Який птах є символом мудрості? (Сова)
13. Який птах є символом щастя? (Лелек).
Омелюх
Не
лінивець, і не сплюх
Гість
північний – омелюх.
Влітку
тут він не буває,
Лиш
на зиму прилітає.
Скаче
він по горобині
В
червонесенькій хустині,
Одне
гронце оббирає,
А
на інше позирає.
Птах
в роботі не сумує,
Всі
дерева облітає,
Скрізь
стрибає, наче свій,
А,
як стихне сніговій,
День
весняний завітає –
Знов
на північ відлітає.
Снігур
Подивіться:
удворі
В
чорних шапках снігурі,
Ще
й червоні фартушки
Одягли
собі пташки.
Значить
сніг і холоди
наближаються
сюди.
Снігурами
через те
Їх
тепер і ви звете.
Ви
мене не тільки в книжці –
Бачили
в садку.
У
червоній я манишці,
В
сірім піджачку.
Зсуну
шапочку на очі
У
дворі гуля.
Жити
в клітці я не хочу.
Діток
звеселя.
Зозуля
Зозуля кувала
серед ночі,
вві сні
здригнулась липа мовчазна.
У чарах
тиші голосом пророчим
сполохано озвалася
луна.
Чого не спиться вісниці-зозулі?
Чи журиться
сама вона в
біді,
чи десь
її дитятко не
заснуло
в чужому
непривітному гнізді.
Чи, може,
літ комусь недокувала,
і хтось
чудний при місячнім
вогні
чатує, щоб
зірниця не упала,
не згасла
у захмареному сні...
Чумацький Шлях
зачаєно блискоче
у зоряній
роздмуханій золі.
Зозуля закувала
серед ночі,
посіявши тривогу
на землі.
Ведучий
1. Всі ми є патріотами нашої країни, але де би ми не були по
життю, завжди в серці залишається наша «мала» батьківщина – Тернопільщина. Ми
звикли, що живемо у прекрасному зеленому краї з багатою флорою і фауною, звикли
чути красивий спів птахів, те що їх багато навколо нас… А які вони –птахи, Тернопільщини давайте
познайомимося ближче.
Комп’ютерна презентація «Птахи Тернопільщини»
Звучить
пісня « Ой летіли дикі гусі».
Ведучий
2. 1 квітня 1906 року була підписана Міжнародна конвенція
про охорону птахів, тому цей день – 1 квітня є Міжнародним днем птахів, але ми
закликаємо вас пам’ятати про охорону птахів не тільки в цей день, а завжди.
Звучить вірш у
супроводі комп’ютерної презентаціїї «Різноманітність птахів».
Тріпоче
серце пійманої птиці.
В
руках моїх не чує доброти;
–
Я дам тобі водиці і пшениці,
Моя пташино, тільки не тремти!
–
Хіба потоки загубили воду?
Хіба
в полях уже зерна нема?!
Пусти мене, мій хлопче, на свободу,
І
все, що треба, я знайду сама.
Я ж лагідно тебе тримаю, пташко,
В своїх руках легеньких, як вітрець.
Хіба
неволя це? Хіба це важко
Від мене взяти кілька зеренець?
– Пусти мене! Мені, дитино мила,
Дорожча
воля, ніж зерно твоє!
Страшна, хоч навіть лагідна, та
сила,
Яка
розкрити крилець не дає!
– Лети! Співай у небі гомінкому;
Хоч
і маленький, зрозумів я все.
Моя
рука ніколи і нікому
Ні
кривди, ні біди не принесе!
Ведучий 1.
А зараз до вашої уваги відео презентація на тему «Птахи Червоної книги».
Презентація на тему «Птахи Червоної книги».
Ведучий 2.
Ось і підійшло до завершення наше свято, сподіваюсь, що ви почули багато
цікавої і корисної інформації, яка вам знадобиться у житті в гармонії з природою.
Немає коментарів:
Дописати коментар